تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 مهر 1402 - 19:06
300 بازدید
کد خبر : 1315

ساخت دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان در تالش

ساخت دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان در تالش
شهرستان تالش رتبه اول استان گیلان در حوزه مدرسه سازی به خود اختصاص داده و همین نشان دهنده تلاش‌ها و اهتمام ویژه در حوزه آموزش و پرورش است.

به گزارش مریان خبر ؛ ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تالش با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر نورزاد امام جمعه شهرستان ، خانم دکتر یاوری معاون وزیر و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش و دکتر فائزی مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در فرمانداری برگزار شد.

سرپرست فرمانداری تالش در این جلسه گفت: شهرستان تالش از نظر جمعیت و وسعت دومین شهرستان استان گیلان است که مستلزم نگاه ویژه مسئولین استانی و کشوری است.

فرامرز مرجانی در این جلسه با بیان وضعیت آموزشی شهرستان تالش گفت: شهرستان تالش با ۳۹ هزار جمعیت دانش آموزشی و ۳۲۰ مدرسه و ۲۱۰۰ نفر فرهنگی و دو اداره دارد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان تالش همچنین افزود: حوزه زیرساختی در حوزه آموزش و پرورش ضعیف است اما دانش آموزان با همه محرومیت این چنینی در کنکور سراسری دانشگاه‌ها چندین رتبه تک و دو رقمی رشته های مختلف را به دست آوردند که در سطح استان گیلان بی‌نظیر بود.

مرجانی در این جلسه با بیان ضرورت توسعه ساختمانی آموزش و پرورش تصریح کرد: شهرستان تالش رتبه اول استان گیلان در حوزه مدرسه سازی به خود اختصاص داده و همین نشان دهنده تلاش‌ها و اهتمام ویژه در حوزه آموزش و پرورش است.

رسیدگی به مشکلات عدیده دبیرستان دخترانه عصمت لیسار، دو شیفت بودن مدارس ابتدایی در حویق، لزوم ترمیم مدارس فرسوده، احداث مدرسه دخترانه استعدادهای درخشان و همچنین احداث دانشگاه فرهنگیان، کمبود شدید نیروهای پرورشی متخصّص، نبود بودجه و سرانه لازم از جمله مطالبات امام جمعه و مسئولین شهرستان از معاون وزیر بود که ایشان در جهت نهایی شدن این مطالبات قول مساعد دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.