تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 17:30
566 بازدید
کد خبر : 1307

مهدی ثریایی

تالش؛ شهر رها شده /شهرفراموش شده

تالش؛ شهر رها شده /شهرفراموش شده
موقعیت های درآمد زایی این شهرستان  برای هر مسئول استانی و کشوری اصولا باید جذاب  و قابل پیگیری  باشد و طبیعیست که انتظار برود هر مسئول استانی نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد!

به گزارش مریان خبر ؛ مهدی ثریایی دبیر مجمع مطالبه گران تالش در یادداشتی نوشت : شهرستان تالش ۲۱٠ هزار جمعیت  دارد و از نظر وسعت جزو اولین های استان گیلان است.

جاذبه های گردشگری بکر؛ کوه؛ دریا و جنگل های زیبا  و مردمانی خون گرم و مهمان نواز  از خصوصیات این شهر هستند.

موقعیت های درآمد زایی این شهرستان  برای هر مسئول استانی و کشوری اصولا باید جذاب  و قابل پیگیری  باشد و طبیعیست که انتظار برود هر مسئول استانی نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد!

اما در حقیقت نه تنها نگاه ویژه ای وجود ندارد بلکه تالش عزیز ما مورد بی مهری و بی توجهی معنا دار مسئولین استانی واقع شده است.  جالب تر آنکه دو جایگاه سیاسی مهم شهرستان همچنان بدون تعیین تکلیف در حال انجام فعالیت های خود هستند.

وقتی مسئولی سرکار خود احساس امنیت شغلی نکند نمی تواند برای میان مدت و حتی کوتاه برنامه ریزی کند چه برسد به برنامه ریزی عمیق و بلند مدت.

مدت طولانی گذشته از نداشتن  فردی بعنوان شهردار در تالش، سرپرست پشت سرپرست عوض می شود  که گاها سرپرست ها در آن مدت کوتاه خدمات نقطه ای خوبی هم ارائه می دهند اما اراده ای همگانی  برای انتخاب شهردار در تالش دیده نمی شود.

جایگاهی دیگر  که در مورد آن صحبت خواهیم کرد  که با توجه به اهمیت آن انتظار می رفت که سریعا تعیین تکلیف شود جایگاه اول اجرایی شهرستان یعنی فرمانداریست.  چندیست که که فرمانداری تالش با سرپرستی اداره می شود.

مدیریت مطلوب سرپرست محترم فرمانداری  تالش که توسط رسانه ها چندی پیش بازتاب داشت ،نشان از امیدی بود که دوباره تالش فرماندار داشته باشد اما همچنان با سرپرستی کار پیش می رود.

مسئله این است که تالش باید چگونه رفتار کند تا مورد توجه ویژه استانی قرار گیرد و یا حداقل مانند یک شهر رها شده با آن رفتار نشود؟

استاندار محترم گیلان؛ مشارکت مردمی شهرستان تالش در انتخابات ۱۴۰۰ حدود ۸۶ درصد بود یعنی  در زمانی که کل کشور نگران درصد مشارکت خود بودند تالش مانند نگینی  در کل کشور درخشید اما این نگین در حال پایمال شدن است یا شاید درخشش این نگین مانع دیده شدنش شده است؟

اگر تالش مانند سه شهر مرکزی  استان که مورد توجه ویژه و همیشگی مسئولین استانی بوده اند و همیشه با مشارکت کم در انتخابات ظاهر شدند درصد پایین حضور انتخاباتی داشته باشند مورد توجه قرار می گیرد؟ .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.