تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 14:00
442 بازدید
کد خبر : 1228

سیاووش عصمتی

تالش امروز، قلمرو بی تدبیری

تالش امروز، قلمرو بی تدبیری
چندین ماه است که شهر تالش بدون فرماندار و شهردار اداره می شود و هربار به بهانه های مختلف به دلیل عدم اجماع شورا یا کوتاهی استاندار این دو کرسی مدیریتی به دست سرپرست اداره می شود.

به گزارش مریان خبر ؛ شهرستان تالش یکی از مناطق مهم و کهن جغرافیای گیلان است که در نیم قرن اخیر به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، معادن، دامداری و صیادی همواره مورد توجه بوده است.

ظرفیت‌های عظیمی که با برنامه ریزی و حمایت دولتی و بخش خصوصی، می‌تواند زمینه ‌اشتغال زیادی را فراهم کرده و همچنین گردشگران بسیاری را جذب این خطه کند.

اما این شهر با وجود داشتن ظرفیت‌هایی که تعداد آن به ده ها مورد اصلی و صدها مورد فرعی می رسد، با جاذبه‌های بکر و خدادادی و زمینهای حاصلخیز کشاورزی، با تاریخی کهن به وسعت دریای کاسپین، اینک بر اثر سهل انگاری و سومدیریت با مشکلات عدیده ای مواجه است.

به این موارد توجه کنید :
چندین ماه است که شهر تالش بدون فرماندار و شهردار اداره می شود و هربار به بهانه های مختلف به دلیل عدم اجماع شورا یا کوتاهی استاندار این دو کرسی مدیریتی به دست سرپرست اداره می شود.

متاسفانه نبود مدیران در رأس ادارات تالش، فقط مختص فرمانداری و شهرداری نیست اداره‌هایی همچون میراث فرهنگی و گردشگری، بنیاد مسکن روستایی، صنعت و معدن و تجارت، تبلیغات اسلامی و بیمارستان شهر تالش جملگی با سرپرست اداره می‌شوند

جالب اینکه همه این سرپرست ها توسط سرپرست فرمانداری معارفه شده‌اند
اما این وضعیت پرسش مهمی نزد اذهان عمومی ایجاد می کند:

آیا اختیارات سرپرست و رییس در یک اداره به یک میزان است ؟!

آیا نبود مدیر و اکتفا به امضای سرپرست در اکثر ادارات باعث نمی شود در آینده برخی پاسخگوی تصمیمات خود نباشند و تخلفات احتمالی را به همین دوران بدون مدیر بودن ادارات نسبت بدهند.

آیا سرپرست میتواند اعتبارات کافی و مشکلات شهرستان را مرتفع کند؟!!!

آری چند ماه است که روزهای بدون فرماندار و شهردار و رأسای برخی ادارات در تالش سپری می‌شود ولی استاندار گیلان نسبت به این مهم توجه ویژه‌ای نداشته و تعلل در این قضیه طبیعتا سبب عقب‌ماندگی بیش از پیش تالش
شده است.

گفتنی است چندماه پیش طی حکمی از سوی استاندار گیلان، فرماندار سابق شهرستان تالش به سمت فرمانداری رشت منصوب شد و از آن زمان تاکنون، تالش بدون فرماندار مانده است.

از سوی دیگر امسال انتخابات مجلس در پیش است و از هم اکنون زمزمه فعالیت برخی کاندیداها بگوش می رسد، حال باوجود انچه بعنوان نابسامانی در سیستم ادارات تالش گفته شد، امیدواریم هرچه زودتر شاهد ثبات و بهبود وضع مدیریت شهرستان تالش باشیم.

به قلم : سیاووش عصمتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.