تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 تیر 1401 - 11:27
1578 بازدید
کد خبر : 569

آتش سوزی در جنگل‌های رضوانشهر مهار شد

آتش سوزی در جنگل‌های رضوانشهر مهار شد
فرماندار رضوانشهر اعلام کرد: آتش سوزی در جنگل های منطقه رودبارسرای این شهرستان به طور کامل مهار شد.

به گزارش مریان خبر ، سیدنادر صفوی روز سه شنبه 28 تیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ظهرامروز گزارش آتش سوزی در جنگل های سوزنی برگ کاج واقع در منطقه رودبارسرا از توابع بخش مرکزی این شهرستان دریافت گردید و با بسیج تمامی امکانات و نیروها ستاد مدیریت بحران، کنترل و مهارگردید.

 وی با بیان این مطلب که شخصاً عملیات اطفای حریق را مدیریت می کردم گفت: با فراخوانی تمامی نیرو ها و بسیج امکانات موجود و نیرو های امدادی از ایستگاه های آتش نشانی رضوانشهر، پره سر، شاندرمن، ماسال، چوکا، شرکت جنگل شفارود، نیروگاه سیکل ترکیبی و سایر نیرو های انتظامی و بسیج نسبت کنترل و مهار آتش اقدام شد.

وی افزود: بدلیل عدم راه دسترسی و صعب العبور بودن منطقه حریق و شدت گرمای هوا، کار مهار و اطفای حریق به سختی انجام شد، لذا، مردم و گردشگران نسبت به آتش افروزی در مناطق جنگلی پرهیزکنند.

صفوی گفت: هنوز میزان و علت آتش سوزی در جنگل های رضوانشهر مشخص نشده و پس از بررسی های دقیق اعلام میگردد.

بلوط، توسکا، ممرز، افرا، انجیلی، زبان گنجشک، سرخدار، شمشاد، لرگ، لیلکی، آزاد، راش و انجیلی به عنوان مشهورترین درختان و ازگیل، زالزالک، زغال اخته، آلوچه وحشی، سیب های وحشی، انار، به، گیلاس، آلبالو، تمشک و کاج های سوزنی برگ به عنوان درختچه‌های این جنگل‌ها است.

رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، دو بخش بنام های مرکزی و پره سر، ۱۲۰ روستا، دارای حدود ۶۰ هزار هکتار جنگل و ۱۲ هزار هکتار مرتع می باشد و در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.