تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 23:53
1028 بازدید
کد خبر : 638

فرماندار تالش در بازدید از برداشت برنج بیان داشت:

پیش بینی افزارش ۱۵ درصدی و تولید ۹۵ هزار تن شلتوک در شهرستان تالش

پیش بینی افزارش ۱۵ درصدی و تولید ۹۵ هزار تن شلتوک در شهرستان تالش
فرماندار تالش گفت: اين شهرستان با برداشت حدود ۹۵ هزار تن برنج و افزايش 10 تا ۱۵درصدي آن نسبت به گذشته، سال زراعي خوب و موفقي را تجربه كرد.

به گزارش مریان خبر، مهندس کیا عاشوری فرماندار تالش ظهر امروز شنبه در بازدید از برداشت برنج در شالیزارهای روستای کریم محله بخش مرکزی از اراضی زراعی این شهرستان اظهار کرد: تالش با دارا بودن۱۶هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت برنج در ۱۲هزار هکتار این اراضی عملیات شالیکاری آن مکانیزه صورت می گیرد .

وی با تاکید بر مدیریت برتر استاندار گیلان نسبت به تشکیل قرارگاه تامین آب زراعی در استان گفت: علیرغم بارشهای کم فصل زراعی در شهرستان تالش با مدیریت مناسب قرارگاه تامین آب زراعی میزان محصول برنج ده تا پانزده درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است .

مهندس عاشوری با اشاره به تولید ۸۳ هزارتنی شلتوک شهرستان در سالهای قبل گفت: با توجه به مدیریت بهینه آب، تغدیه مناسب و شرایط مناسب جوی امسال این مقدار به بیش از ۹۵ هزار تن خواهد رسید.

فرماندار تالش ادامه داد : این شهرستان حدود ۱۶ هزار هکتار سطح زیر کشت شالیزار با ۲۴هزار نفر بهره بردار دارد و پیش بینی می شود حدود ۷۴درصد عملیات شالیکاری این شهرستان مکانیزه انجام شود.

وی بیان کرد: کشت مکانیزه علاوه بر کاهش هزینه، نقش موثری در افزایش تولید و بهداشت فردی زارع دارد و در سال گذشته بیش از ۸۳ هزار تن برنج در تالش تولید شده بود.

خبرنگار: سید محسن نیکخواه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.