تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 11:13
193 بازدید
کد خبر : 1509

یک واحد سردخانه صنعتی در روستای شیرآباد شهرستان تالش به بهره‌برداری رسید

یک واحد سردخانه صنعتی در روستای شیرآباد شهرستان تالش به بهره‌برداری رسید
با حضور فرماندار تالش و معاون وزیر جهاد کشاورزی پنجاه و دومین سردخانه دومداره پانصد تنی در روستای شیرآباد بخش حویق تالش افتتاح شد

به گزارش مریان خبر ، همزمان با هفته جهاد کشاورزی پروژه  سردخانه دومداره  با حضور مهندس ایرج موذن فرماندار تالش ، مریم جلیلی مقدم معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور ، صالح محمدی رئیس سازمان جاد کشاورزی گیلان و جمعی از مسئولین شهرستان و اقشار مختلف مردم در روستای شیرآبادبخش حویق شهرستان تالش  بهره‌برداری شد.

فرماندار تالش با گرامی‌داشت یاد و خاطره رییس‌جمهور شهید و همراهان ایشان ، به خدمات شایان دولت شهید رئیس جمهور به باغداران کیوی در هموار نمودن صادرات محصولات باغی ازجمله محصول کیوی  گفت: افتتاح سردخانه دومداره بخش حویق  در ذخیره‌سازی میوه های باغداران این بخش از شهرستان  نقش مهمی خواهد داشت .

ایرج موذن  در ادامه با تاکید بررتبه اول شهرستان تالش در تولید محصول کیوی در استان گیلان  افزود: سردخانه دومداره شیراباد بخش حویق تالش  با پانصد تن ظرفیت   در مساحت ۷۲۰متر مربع با اعتباری بالغ بر  ۲۲میلیارد تومان احداث  و  مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی   افزود: با راه‌اندازی این سردخانه دومداره  برای ۶۰نفرشرایط  اشتغال  فراهم شده است .

فرماندار تالش گفت:شهرستان تالش با وجود چهار هزار و ۵۰۰ هکتار باغ کیوی و ایجاد زمینه اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با تولید این محصول، نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد مستلزم حمایت همه جانبه مسئولین استانی و کشوری است .

ایرج موذن در ادامه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه اشاره نمود و بر  تلاش در  تبیین خدمات سه ساله دولت با برگزاری انتخابات سالم و پرشور  تاکید نمود و از مردم تالش خواست تا با حضور حداکثری  باشهدای خدمت و شهدای انقلاب اسلامی  هم پیمان شوند.

حدود ۲۰ هکتار اراضی زراعی و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه در شهرستان تالش وجود دارد.

گفتنی است ۲۰ تا ۲۷ خرداد به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده و شعار این هفته (جهاد کشاورزی، رونق تولید و امنیت غذایی) است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.