تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1403 - 18:07
30 بازدید
کد خبر : 1572

سرپرست جهاد کشاورزی تالش خبر داد

پیش‌بینی برداشت ۱۲۶ تن فندق از باغات شهرستان تالش

پیش‌بینی برداشت ۱۲۶ تن فندق از باغات شهرستان تالش
سرپرست جهاد کشاورزی تالش گفت: شهرستان تالش با دارا بودن ۱۵۳ هکتار باغات فندق، رتبه دوم تولید این محصول در استان را به خود اختصاص داده و پیش‌بینی می شود ۱۲۶ تن فندق از باغات این شهرستان برداشت شود.

به گزارش مریان خبر ؛  منصور زاهدی سرپرست جهاد کشاورزی تالش با تأکید بر لزوم توجه بیشتر بر حوزه کشاورزی شهرستان و رفع مشکلات و موانع تولیدات کشاورزی اظهار کرد: شهرستان تالش به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی در استان می‌باشد که در تولید محصولاتی همچون برنج، کیوی و فندق در رتبه‌های برتر استان قرار دارد و همین امر موجب می‌شود تالش از نگاه مسئولان استانی و کشاورزی بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات حوزه کشاورزی این شهرستان رفع شود.

سرپرست جهاد کشاورزی تالش بر تولید محصول فندق در مناطق کوهستانی تالش اشاره کرد و گفت: شهرستان تالش با دارا بودن ۱۵۳ هکتار باغات فندق که محصول آن در مناطق ییلاقی همچون روستای ناوان، مریان، آق اولر، قلعه بین، کبودمهر، تندبین، دیزگاه، گاودول و سینه هونی تولید شده، رتبه دوم استان را دارد.

زاهدی با اشاره به میزان تولید محصول فندق در باغات تالش گفت: پیش بینی می‌شود در سال‌جاری ۱۲۶ تن فندق از باغات شهرستان تالش برداشت شود. برداشت این محصول از ۱۰ شهریور ماه سال جاری در باغات فندق آغاز شده و تا ۱۰ مهر ماه ادامه دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی تالش گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان محصول فندق را با قیمتی حدود کیلویی ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.