تاریخ انتشار : جمعه 13 خرداد 1401 - 22:01
931 بازدید
کد خبر : 483

ایستگاه پایانی - هفته ۲۶

پرواز عقاب ها در آسمان لیگ یک /چوکا صدرنشین گروه الف باقی ماند

پرواز عقاب ها در آسمان لیگ یک /چوکا صدرنشین گروه الف باقی ماند
چوکای تالش پس از یک فصل دوری از رقابت‌های لیگ یک این بار با هدایت حسن اشجاری بازیکن سابق استقلال بار دیگر طعم صعود را چشید

به گزارش مریان خبر ، تیم فوتبال چوکای تالش در هفته بیست و ششم از گروه الف لیگ دو فوتبال ایران موفق شد در استان البرز و ورزشگاه انقلاب کرج با تساوی مقابل حریف توانمند خود یعنی رزکان البرز ضمن متوقف کردن میزبان صدرنشینی خود را تثبیت کند.

تیم فوتبال چوکای تالش موفق شد در هفته بیست و پنجم و ماقبل پایانی رقابت‌های گروه نخست لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور با نتیجه سه بر یک با گل های نیما دلاوری ، حسین رسولی و سید علی یحیی زاده تیم مناطق نفت خیز جنوب را شکست دهد.

چوکای تالش با برد هفته قبل ۵۳ امتیازی شد و در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ دسته دوم با توجه به اختلاف ۴ با شهرداری بندرعباس تیم دوم جدول گروه اول پس از یک فصل دوری از رقابت‌های لیگ یک بار دیگر به این رقابت‌ها بازگشت.

روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ تیم چوکای تالش در ایستگاه پایانی لیگ دسته دوم هفته ۲۶، مهمان تیم شهدای رزکان البرز بود ، که به نوعی این دیدار برای هر دو تیم تشریفاتی بود و در جدول مسابقات نتیجه بازی تاثیر گذار نبود ، چوکا صعود کرده بود و تیم رزکان کرج با تمام شایستگی که داشت موفق نشد بعنوان تیم دوم به پلی آف برود و رده سوم گروه الف را از آن خود کرد.

دو تیم ۹۰ دقیقه تلاش کردند و موقعیت های نصف و نیمه ای را هم بر روی دروازه هم داشتند

اما هیچکدام از دو تیم موفق به گل زنی نشدند ، تا پرونده آخرین دیدارشان در لیگ دسته دوم با تساوی صفر بر صفر بسته شود

از اتفاقات زیبای این دیدار ، تونل قهرمانی تیم شهدای رزکان کرج برای چوکایی ها بود

در آغاز مسابقه ، تیم شهدای رزکان البرز رسم مهمانوازی را رعایت کردند و برای تیم چوکا تالش قهرمان گروه اول مسابقات لیگ دسته دوم کشور تونل قهرمانی تشکیل دادند و به تیم مهمان بابت صعود به لیگ یک و قهرمانی شأن تبریک گفتند ، اقدام بسیار ارزشمندی بود ، که تیم کرجی آن را انجام داد و حتی مورد توجه خبرنگاران و رسانه ها هم قرار گرفت .

سبزپوشان تالشی سه فصل پیش با هدایت فرشاد پیوس بازیکن سابق و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس موفق به صعود از رقابت‌های لیگ دو به لیگ یک شدند و پس از یک فصل حضور در لیگ یک در پایان فصل حضورشان در لیگ یک با هدایت فرشاد پیوس به رقابت‌های لیگ دو سقوط کردند.

البته در خصوص سقوط چوکا این نکته نیز قابل ذکر است که فرشاد پیوس ابتدای فصل حضور چوکا در لیگ یک از این تیم جدا شد و در چند هفته پایانی همان فصل بار دیگر هدایت این تیم را برعهده گرفت.

حالا نیز تیم ریشه دار و قدیمی چوکای تالش پس از یک فصل دوری از رقابت‌های لیگ یک این بار با هدایت حسن اشجاری بازیکن سابق استقلال بار دیگر طعم صعود را چشید و مجددا به رقابت‌های لیگ یک بازگشت تا در تاریخچه این باشگاه سابقه صعود و سقوط این تیم با دو مربی پرسپولیسی و استقلالی در دو فصل متوالی ثبت شود

لازم به ذکر علی نظر محمدی دیگر مربی گیلانی ، از ابتدای لیگ ۲ تا پایان هفته ۱۷ سرمربی چوکا بود و نیم فصل با چوکا قهرمان شد اما پس از گذشت ۳ هفته از نیم فصل بخاطر مسائلی از چوکا جدا شد و حسن اشجاری ۹ هفته پایانی را بعنوان سرمربی سکان هدایت چوکا تالش را برعهده گرفت .

.
این رقابت ها در دو گروه 14 تیمی برگزار شد ، که در پایان تیم های اول و دوم به همراه برنده رقابت حذفی ازبین تیم های دوم هردو گروه به لیگ یک صعود می کند.

چوکای تالش در گروه الف ۵۴ امتیاز بعنوان تیم اول مستقیم صعود کرد و تیم شهرداری بندر عباس ۵۰ امتیاز رده دوم و تیم های شهدای رزکان البرز سوم ۴۶ امتیاز ، نیروی زمینی چهارم ، شهید اورکی پنجم ، شهرداری ماهشهر ششم و… در رده های بعدی قرار گرفتند .

تیم شهرداری بم و آبی پوشان تهران به لیگ دسته سوم سقوط کردند .

در دیگر گروه هم تیم شاهین عامری با ۴۸ امتیاز بعنوان تیم اول مستقیم صعود کرد. طبق برنامه ریزی سازمان لیگ قرار است بین چوکا وشاهین عامری(قهرمانان گروه الف وب)یک بازی برگزار شده تا تکلیف قهرمان قهرمانان این فصل از لیگ 2 مشخص شود. احتمالا این بازی درهفته جاری ودر زمین بی طرف برگزار می شود.

همچنین، فعلا تکلیف تیم سوم صعود کننده به لیگ یک مشخص نیست.
البته بزودی با برگزاری بازی ها از بین تیم های ( ون پارس , نود ارومیه و شهید قندی ) گروه ب یک تیم بعنوان تیم سوم به مرحله پلی آف می رود.
در نهایت نیز ازبین تیم های دوم گروه الف ‌و ب یعنی شهرداری بندر عباس و ون پارس نقش جهان پس از بازی حذفی«پلی آف» تیم برنده بعنوان سومین تیم از لیگ دو به لیگ یک صعود می کند.

تیم های عقاب تهران و گل ریحان البرز نیز به لیگ دسته سوم سقوط کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.