تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 شهریور 1402 - 21:15
238 بازدید
کد خبر : 1128

بهره برداری از ۲۳۱ طرح عمرانی در تالش همزمان با هفته دولت

بهره برداری از ۲۳۱ طرح عمرانی در تالش همزمان با هفته دولت
 سرپرست فرمانداری تالش از بهره برداری ۲۳۱ طرح در تالش طی هفته دولت خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ها برای ۸۰۰ نفر ایجاد اشتغال می شود.

به گزارش مریان خبر ؛ فرامرز مرجانی در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دولت جمهوری اسلامی ایران – شهیدان رجایی و باهنر – و تبریک هفته دولت، بیان کرد: آرمان های اصیل انقلاب همان خون شهدا هستند که دولت به این آرمان ها وفادار است.

سرپرست فرمانداری تالش با بیان اهتمام ویژه دولت مردمی بر خدمت رسانی به مردم و توسعه کشور و منطقه است، عنوان کرد: در هفته دولت ۲۳۱ طرح عمرانی، اشتغالزایی، تسهیلات مسکن و اشتغال مددجویان با اعتباری بالغ بر ۳۷۷ میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان در این شهرستان افتتاح می شود و به بهره برداری می‌رسد.

وی به اهتمام ویژه دولت بر تکمیل طرح های زیرساختی تاکید و بیان کرد: در بخش زیرساختی ۸۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۴۸ میلیارد و ۵۲۲ میلیون تومان افتتاح می‌شود و نقش مهمی در توسعه منطقه دارد.

مرجانی با اشاره به تاکید دولت بر ایجاد اشتغال، گفت: با بهره برداری از این طرح ها در هفته دولت، ۸۰۰ فرصت شغلی جدید در شهرستان ایجاد خواهد شد.

نماینده دولت در تالش ادامه داد: با افتتاح ۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان، ۱۴۴ فرصت شغلی ایجاد می‌شود؛ طرح های اشتغالزایی، ۲۶.۵۳ درصد از اعتبار طرح‌های هفته دولت را به خود اختصاص داده است.

وی درخصوص توجه دولت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز تصریح کرد: سه مجموعه طرح تسهیلاتی با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به متقاضیان واگذار و برای ۶۵۶ نفر شغل ایجاد شده است. سهم فرصت‌های شغلی مددجویان از اعتبار هفته دولت نیز ۱۶.۴۶ درصد است. همچنین چهار مجموعه تسهیلات ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی کمیته امداد و بهزیستی به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان واگذار شده است که ۴.۵۳ درصد برنامه های هفته دولت را شامل می‌شود.

مرجانی بر لزوم توجه ویژه شهرداری ها و دهیاری ها بر توسعه شهرها و روستاها تاکید و اعلام کرد: ۳۳ طرح عمرانی توسط شهرداری های تالش، اسالم، لیسار، حویق و چوبر با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان افتتاح خواهد شد. سهم این پروژه ها از برنامه های هفته دولت ۶.۸ درصد است که زمینه خدمات رسانی به شهروندان را فراهم می‌کند. همچنین در حوزه توسعه روستایی، ۹۵ پروژه دهیاری‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان داریم که سهم ۶.۳۴ درصدی را در هفته دولت به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: طرح های عمرانی هفته دولت سال جاری شهرستان از نظر اعتباری نسبت به سال گذشته رشد ۱۳۸ درصدی داشته است.

خبرنگار: افشین انگشافی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.