تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 بهمن 1402 - 17:19
288 بازدید
کد خبر : 1427

اسامی ۲۶ کاندیدای تأیید صلاحیت شده در گیلان اعلام شد

اسامی ۲۶ کاندیدای تأیید صلاحیت شده در گیلان اعلام شد
اسامی ۲۶ داوطلب تأیید صلاحیت شده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه آستانه‌اشرفیه، آستارا، بندرانزلی, رشت و خمام، صومعه‌سرا، رودسر و املش، صومعه‌سرا، تالش و رضوانشهر و ماسال، فومن و شفت، لاهیجان و سیاهکل و لنگرود اعلام شد.

به گزارش مریان خبر تالش ؛ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۸۶ نفر در مراکز فرمانداری‌های سراسر استان و وزارت کشور نام‌نویسی کردند که در لیست اولیه و با اعلام هیئت نظارت بر انتخابات گیلان از این تعداد ۳۵۸ نفر تایبد، ۲۸ نفر عدم احراز، ۱۲۸ نفر عدم تایید و ۳۳ نفر به دلیل عدم ثبت‌نام از حضور در ادامه روند دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جا ماندند.

پس از اعتراض کاندیداهای رد صلاحیت شده، در یک‌شنبه هفته جاری و با اعلام شورای نگهبان ۳۹ داوطلب دیگر در گیلان شدند تا تعداد کاندیداهای تایید شده مجلس شورای اسلامی به ۳۹۷ نفر برسد  و اکنون و به گفته جواد شفیعی ثابت دبیر ستاد انتخابات گیلان ۲۶ داوطلب در حوزه‌های انتخابیه آستانه‌اشرفیه، آستارا، بندرانزلی, رشت و خمام، صومعه‌سرا، رودسر و املش، صومعه‌سرا، تالش و رضوانشهر و ماسال، فومن و شفت، لاهیجان و سیاهکل و لنگرود، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند تا تعداد کاندیداهای تایید شده به ۴۱۹ نفر برسد.

نکته قابل تامل در ۲ لیست اعلام شده توسط شورای نگهبان، عدم وجود اسمی از نمایندگان ادوار رد صلاحیت شده است هر چند به گفته محمد اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور، اسامی نمایندگان فعلی و ادوار مجلس که مورد تایید قرار گرفتند در فهرست دیگری منتشر خواهد شد. / فارس

با تایید صلاحیت دو تن از کاندیداهای مطرح و همچنین تایید علی فتح الهی فقط تکلیف محمود شکری نماینده سابق تالش مشخص نشده است که در صورت تایید وی می توان این دوره انتخابات مجلس در تالش را یکی از رقابتی ترین انتخابات چند دهه اخیر نامید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.