تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 - 21:29
463 بازدید
کد خبر : 1046

ساخت مدرسه در حویق به همت یک خیّر گیلانی

ساخت مدرسه در حویق به همت یک خیّر گیلانی
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از احداث مدرسه ۹ کلاسه دوره متوسطه اول توسط خیر مدرسه ساز در شهر چوبر بخش حویق این شهرستان خبر داد.

به گزارش مریان خبر ؛  محمد فائزی در مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه ۹ کلاسه در شهر چوبر تالش اظهار کرد: مدرسه‌ای به مساحت ۸۵۰ مترمربع در دو طبقه با ۹ کلاس آموزشی مزین به نام مبارک حضرت امام علی ع  ) توسط خیّر مدرسه ساز  محمدنقی نمک فروش  در چوبر بخش حویق ساخته می شود. وی افزود: خیرین در تمام حوزه‌های عمرانی علی الخصوص در توسعه فضاهای آموزشی در سطح کشور و مناطق کم برخوردار پیشتاز هستند و اقدامات مؤثری در این بخش‌ها صورت داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه ساخت مدارسی بر پایه اصول و دانش عمر ساختمان‌های مدارس را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: نوسازی و بهسازی فضاهای آموزشی و خصوصاً مدارس برای بالا بردن کیفیت آموزش ضروری است.

دکتر محمدتقی نمک فروش، نیکوکار مسجد و مدرسه ساز اهل انزلی است. او ۱۵ سال پیش، از آمریکا به ایران آمد و از ۲۰ سال پیش مدرسه سازی را شروع کرد و تاکنون ۱۷ مدرسه در ۸ استان کشور ساخته است

وی می گوید: « انگیزه ام از مدرسه سازی شکر و اظهار علاقه و عشق به خدا، نه زبانی، که به کردار و عمل بوده است. معتقدم بهترین ثروت و میراث برای خانواده ام و بچه ها مدرسه سازی است. خداوند سبحان هرگز فرزندان و نسلم را که برای بچه های این آب و خاک مدرسه می سازم درمانده نخواهد گذاشت. وقتی هم سرم را زمین گذاشتم به تفضل الهی امیدوارم. مدرسه سازی یعنی کمک به ارکان و هستی کشور. فرزندان ما آبروی ما و آینده و سرمایه این کشورند. چقدر خوب است که آنها را حمایت کنیم. این در حالی است که متأسفانه در کشور هنوز مدارسی داریم که احتیاج به بازسازی و نوسازی دارند. همچنین از آنجا که مدرسه مکان خیلی خوبی است و خانه دوم فرزندانم است، باید جایی باشد که آینده در آن ساخته شود».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.