تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 - 18:16
618 بازدید
کد خبر : 957

رئیس تبلیغات اسلامی بندر آستارا:

شهید آوینی،شاگرد مکتب حضرت امام خمینی(ره) بودند

شهید آوینی،شاگرد مکتب حضرت امام خمینی(ره) بودند
شهید آوینی یکی از کسانی است که در حوزه هنر ،خصوصا ، هنر انقلاب اسلامی زحماتی زیاد کشیدند ایشان شاگرد مکتب حضرت روح الله الموسوی خمینی بودند.

به گزارش مریان خبر ؛ حجت الاسلام حسینعلی رضازاده رئیس تبلیغات اسلامی بندر آستارا به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تالش به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام رضازاده در ابتدای صحبت های خود با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با سال جدید بر لزوم استفاده از ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: بیست فروردین سال 72 روز شهادت سید مرتضی آوینی بازمانده از شهدای جنگ تحمیلی و دوستان خود بود که در این روز به رفقای شهید خود پیوست.

این کارشناس هنری در ادامه در مورد شخصیت شهید آوینی اظهار داشت: ایشان یکی از کسانی است که در حوزه هنر خصوصا ، هنر انقلاب اسلامی زحماتی زیاد کشیدند و نوآوری های خوبی را داشتند که چنانچه اهل فن می گویند که ایشان شاگرد مکتب حضرت روح الله الموسوی خمینی بودند، ایشان ساعتی در محضر درس حضرت امام نبودند ولی چنان دقیقا مسیر امام راحل را در حوزه هنر پیگیر بودند که ایشان را شاگرد مکتب حضرت امام می دانند.

حجت الاسلام رضازاده افزود: برای شناخت شهید آوینی باید کسانی که شاگرد مکتب او بودند و هستند را شناخت ؛ یکی از آنها آقای ابراهیم حاتمی کیا می باشد، حاتمی کیا در یک جمع خاص هنری و هنرمندان دگراندیش اعلام کرده بود من سرسپرده خانواده شهدا و مادران شهدا هستم و فیلم های ایشان مثل آژانس شیشه ای ، از کرخه تا راین و چ و فیلم های دیگر بر تارک هنر این کشور می درخشد و خواهد درخشید. یکی دیگر از شاگردان ایشان مرحوم نادر طالب زاده سرتیپ زاده ای است که در فرنگ درس خوانده ولی تمام عمرش برای اعتلای هنر مقاومت و مردم ایران صرف کرد در حالی که می توانست نمایندگی بزرگترین مراکز هنری آمریکا و انگلیس را داشته باشد.یکی دیگر از شاگردان مکتب ایشان میلاد دخانچی هست که مستند خوب و زیبای یک تکه پارچه در مورد جالش های غرب در مورد حجاب، از کارهای ایشان می باشد.

وی ادامه داد: یکی از بزرگان دانشگاه سوربن فرانسه می گوید ، شهید آوینی عرفان شیعه را با مستندها و فیلم هایش به عرصه پرده سینما آورد و این تعریف یک استاد دانشگاه فرانسوی در حوزه هنر هست .

رئیس تبلیغات اسلامی بندر آستارا اظهار داشت: جوان ها مورد خطاب قرار می دهم چون جوان ها انرژی فشرده زیاد و متبکرانه  و سرحالی دارند و جوان ها فرصت و فراغت بیشتر دارند، هنر یکی از قالب های ناگزیر برای رساندن هر پیامی هست هر جمله ای که می خواهیم بگویم هر صحبتی که می خواهیم داشته باشیم چه حق باشد یا باطل در قالب هنر نفوذ ، ماندگاری و اثربخشی بیشتری دارد.

این کارشناس هنری با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در مورد هنر ، صحبت های ایشان در مورد هنر را بیان کرد: ابزارهای هنری بی شک ، رساترین ، بلیغ ترین و کاری ترین ابزار ابلاغ  و تبلیغ پیام است . هنر یک شیوه بیان است ، یک شیوه ادا کردن است  . منتها این شیوه ی بیان از هر تبیین دیگر رساتر ، دقیق تر ، نافذتر وماندگارتر است ، بنده از ته دل واز بن دندان ، ایمان راسخ وقطعی دارم که هنر آیندهی این کشور ، هنری جوشنده وهنری برتر خواهد بود .هر دعوتی ، هر انقلابی ، هر تمدنی وهر فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود ، شانس نفوذ وگسترش ندارد.

وی در بخش دیگر صحبت های خود گفت: یکی از کارهای که ما می توانیم با گوشی خود انجام دهیم و از محاصره دشمن کمی بکاهیم این است که هر کار زیبا و خوبی را که انجام می شود فیلم و عکس گرفته و منتشر شود. نشر خوبی ها توسط عموم مردم یکی از ارزشمتند یرین کارها می باشد.

حجت الاسلام رضازاده ادامه داد: در قبل انقلاب هم هنرمندان کار می کردند ولی جهت گیری عمومی هنر به ابتذال و فساد ختم می شود و حتی نمی توان اسم فیلم ها آن دوره را بر زبان آورد.اما رهبر بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره در زمان قبل انقلاب فبلم گاو داریوش مهرجویی را تایید کرد در زمانی که پرده های سینما پر از فساد و ابتذال بود فیلم را تایید کردند و فرمودند ما با سینما و فیلم مخالف نیستیم بلکه با فساد . ابتذال مخالفیم . بعداز انقلاب مکتب هنر انقلاب اسلامی که فعلا عموم پرچم را حوزه هنری انقلاب اسلامی به دوش کشیده متولد شد و ایران صاحب سبک فیلم و هنری شد که در دنیا بی بدیل و علم دار جمعیت آزاده جهان می باشد.

رئیس تبلیغات اسلامی بندر آستارا در پایان صحبت های خود اظهار داشت: حضرت نوح به دستور خداوند در جایی که آب نبود شروع به ساخت کشتی کرد و شما مردم ایران هم به همراه دیگر آزادگان جهان درحال ساخت کشتی تمدن نوین اسلامی در جهان هستید در این برهوت دنیا و در این دنیای که ظلم متداول هست شما کشتی یک تمدن بزرگ را می سازید.چطور حضرت نوح را مسخره می کردند شما را هم مسخره و مزمت می کنند، با رسانه ها ما را به تمسخر می گیرند ولی شما نترسید و شک و تردید در خودتان راه ندهید و این کشتی نجات بشریت که تمدن نوین اسلام هست را در حال ساخت هستیم .برخی انقلابیون خسته شدند ولی شما امت بزرگ اسلامی از محاصره ها نترسید، شما وارثان اصلی زمین هستید.

 

خبرنگار : افشین انگشافی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.